Про реалізацію нового Державного стандарту базової середньої освіти в рамках Концепції ,,Нова українська школа” у 2023-2024 році
Наказ департаменту освіти і науки Тернопільської ОВА
«Про реалізацію нового Державного стандарту
базової середньої освіти в рамках Концепції
,,Нова українська школа” та інноваційного
освітнього проєкту всеукраїнського рівня
за темою ,,Розроблення і впровадження
навчально-методичного забезпечення
для закладів загальної середньої освіти
в умовах реалізації Державного стандарту
базової середньої освіти” у закладах загальної
середньої освіти Тернопільської області
у 2023/2024 навчальному році»
На виконання рішення колегії департаменту освіти і науки Тернопільської
обласної військової адміністрації від 27 червня 2024 року (протокол № 2), з метою
вдосконалення роботи з подальшого впровадження в закладах загальної середньої
освіти області Державного стандарту базової середньої освіти в рамках Концепції
,,Нова українська школа”
НАКАЗУЮ:
1. Інформацію про реалізацію нового Державного стандарту базової
середньої освіти в рамках Концепції ,,Нова українська школа” та інноваційного
освітнього проєкту всеукраїнського рівня за темою ,,Розроблення і впровадження
навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в
умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти” у закладах
загальної середньої освіти Тернопільської області у 2023/2024 навчальному році
узяти до відома.
2. Керівникам місцевих органів управління освітою, закладів загальної
середньої освіти, інституційного догляду та виховання дітей спільно з міськими,
селищними, сільськими радами забезпечити:
1) навчання учнів п’ятих-сьомих класів 2024/2025 навчального року за
Державним стандартом базової середньої освіти;
2) організацію освітнього простору Нової української школи відповідно до
Методичних рекомендацій, затверджених наказом Міністерства освіти і науки
України від 23 березня 2018 року № 283, Типового переліку засобів навчання та
обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженого наказом
Міністерства освіти і науки України від 29 квітня 2020 року № 574, Типового
переліку комп’ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої
та професійної (професійно-технічної) освіти, затвердженого наказом
Міністерства освіти і науки України від 02 листопада 2017 року № 1440
(із змінами);
3) упродовж 2024/2025 навчального року створення умов для навчання дітей з
особливими освітніми потребами з урахуванням їхніх індивідуальних потреб та
можливостей; вдосконалення корекційно-розвиткової роботи для дітей з
особливими освітніми потребами в інклюзивних класах та при організації
індивідуальної форми навчання.
3. Керівникам місцевих органів управління освітою, закладів загальної
середньої освіти, у тому числі тих, які є учасниками інноваційного освітнього
проєкту всеукраїнського рівня ,,Розроблення і впровадження навчально-
методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах
реалізації Державного стандарту базової середньої освіти”:
1) відзначити вчителів, які викладають у пілотних класах, що є учасниками
інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня ,,Розроблення і
впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної
середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої
освіти”;
2) сприяти проведенню навчальних семінарів та тренінгів на базі закладів
освіти, у тому числі пілотних, а також участі педагогічних працівників Нової
української школи у різноманітних методичних заходах з питань впровадження
Державного стандарту базової середньої освіти та наступності початкової і
адаптаційного циклу базової середньої освіти, переходу до циклу базового
предметного навчання щодо реалізації ідей Концепції ,,Нова українська школа”;
3) висвітлювати у засобах масової інформації, на офіційних сайтах місцевих
органів управління освітою, закладів загальної середньої освіти інформацію щодо
впровадження Державного стандарту базової середньої освіти.
4. Тернопільському обласному комунальному інституту післядипломної
педагогічної освіти (Олександр Петровський):
1) здійснювати науково-методичний супровід педагогічних колективів
закладів загальної середньої освіти, які впроваджують Державний стандарт базової
середньої освіти; постійно проводити науково-методичні семінари, практичні
навчання та тренінги з питань впровадження Державного стандарту базової
середньої освіти та наступності початкової і адаптаційного циклу базової
середньої освіти, переходу до циклу базового предметного навчання;
2) систематично здійснювати моніторинг реалізації Концепції ,,Нова
українська школа” в закладах загальної середньої освіти та сприяти успішному
упровадженню НУШ у п’ятих-сьомих класах, пілотуванню у восьмих класах;
3) провести семінари, творчі майстерні, майстер-класи та засідання ,,за
круглим столом”, спрямовані на розповсюдження перспективного досвіду, кращих
практик роботи вчителів та учасників інноваційного освітнього проекту;
4) упроваджувати в освітні програми підвищення кваліфікації вчителів
базової середньої школи, керівників закладів загальної середньої освіти кращі
практики роботи педагогів-новаторів, які впроваджують Державний стандарт
базової середньої освіти і які беруть участь у інноваційному освітньому проєкті;
5) постійно інформувати громадськість та педагогічну спільноту про
особливості освітнього процесу в 5-7-х класах, пілотування у 8-х класах.
5. Керівникам центрів професійного розвитку педагогічних працівників:
1) забезпечити консультування учасників освітнього процесу з актуальних
питань впровадження Концепції НУШ, освітніх програм і навчальних планів,
впровадження сучасних технологій навчання, використання інформаційно-
комунікаційних і цифрових технологій,
2) модернізувати форми і методи консультативної роботи з педагогічними
кадрами, здійснити перехід на адресний інформаційний супровід впровадження
Державного стандарту базової середньої освіти.
3) координувати процес психологічного супроводу учнів п’ятих-сьомих,
пілотних восьмих класів Нової української школи.
4) забезпечувати консультативний супровід упровадження оновленої моделі
оцінювання навчальних досягнень учнів базової середньої школи у межах Нової
української школи.
5) сприяти професійному та особистісному розвитку педагогів в умовах
реалізації завдань Нової української школи.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника директора
департаменту – начальника управління загальної середньої, дошкільної,
позашкільної, спеціальної освіти та цифрової трансформації Ганну Зварич.
Директор департаменту Ольга ХОМА.