A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти Бучацької міської ради
Тернопільська область

Про результати дослідження якості організації освітнього процесу в умовах війни в закладах загальної середньої освіти

Дата: 04.07.2024 13:34
Кількість переглядів: 35


Фото без описуДержавна служба якості освіти України (далі – Служба) кілька років поспіль активно досліджує питання якості освіти, реалізовуючи моніторингові проєкти з питань забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності в усіх сферах. Основний фокус – вирішення проблем, що виникли у 2020-2021 роках через довготривалий загальнонаціональний карантин, а з лютого 2022 року – внаслідок повномасштабного вторгнення ворога на нашу територію.


Так, з огляду на виникнення нових викликів для системи освіти України у воєнний період, збереження актуальності питань якісного забезпечення освітнього процесу, а також необхідність пошуку спільних шляхів для подолання наявних загроз, Службою упродовж 2022-2024 років проведено два цикли моніторингового дослідження якості організації освітнього процесу в умовах війни в закладах загальної середньої освіти.
У 2023 році моніторингом було охоплено 150, у 2024 – 118 шкіл з усіх областей України. В дослідженні взяли участь директори, вчителі, батьки учнів початкової, базової та старшої школи, а також самі здобувачі освіти (переважно
десятикласники). За результатами двох проведених онлайн-анкетувань Служба дійшла висновку, що більшість закладів загальної середньої освіти продовжують забезпечувати повноцінний освітній процес протягом усього періоду дії в країні правового режиму воєнного стану, враховуючи раніше надані рекомендації, а також доступні можливості та ресурси.
Разом із тим, війна неминуче призвела до втрат у результатах навчання учнів і, відповідно, – у якості освіти. Так, за результатами 2023 року отримано досить невтішні результати щодо питання доступності освіти в умовах війни –
третина учнів не мали повноцінного доступу до освітнього процесу, адже, з огляду на постійну загрозу безпеці учасників освітнього процесу в першому півріччі 2022/2023 навчального року, школам не вдалося відновити очне
навчання у повному обсязі. Цьогоріч 80 % учнів / учениць мали постійний доступ до освіти. Таким чином, проблема з доступом до освітнього процесу поступово вирішується.
Разом із тим, залишаються невирішеними питання, що безпосередньо впливають на результати навчання та якість освіти в цілому: недостатня гнучкість в організації освітнього процесу; втрати у навчальному часі; зміни у контингенті учнів та вчителів; втрати у матеріально-технічному забезпеченні; психоемоційний стан учасників освітнього процесу.
Незважаючи на те, що відчутним є покращення за показником «наявність та облаштування укриттів», понад 70 % учнів / учениць вказують на те, що в укритті відсутні умови для проведення навчальних занять та що в укритті кожен займається своїми справами. Половина директорів шкіл вказали, що у закладах відсутні умови для проведення навчальних занять в укритті під час повітряних тривог.
Інформаційно-аналітичні матеріали з цих та інших питань, яким було присвячено дослідження, було презентовано наприкінці травня 2024 року та розміщено на сайті Служби.
За результатами проведення двох циклів дослідження якості організації освітнього процесу в умовах війни, проведених у 2022/2023 та 2023/2024 навчальних роках, надсилаємо інформаційно-аналітичні звіти (додаються). 
Іван ЮРІЙЧУК,

заступник Голови з питань цифрового розвитку, цифрових
трансформацій і цифровізації

 

Освіта під час війни. Звіт

Якість освіти в умовах війни


« повернутися

Вхід для адміністратора